امداد خودرو و تعمیرات تهران و سراسر کشور

تعمیرگاه پرشیا در تهران

تعمیرگاه پرشیا در تهران

فهرست مطالب

اگر مالک خودروی پرشیا هستید، یقینا با مشکلاتی مانند خرابی خودرو پشیا در زمینه های متفاوت مواجه خواهید شد. اینجاست که یک تعمیرگاه امداد نمونه می تواند به کمک شما آید و بهترین خدمات را در این زمینه به شما ارائه دهد. تعمیرگاه پرشیا و پژو پارس در تهران با استفاده از متخصصین مجرب در این زمینه می تواند بهترین خدمات را در زمینه تعمیرات جلوبندی خودرو، تعمیرات مکانیکی و بکسل کردن خودرو به شما ارائه نماید.

تعویض موتور پرشیا در تهران

موتور قلب خودروی شما به شمار می رود و هر گونه آسیب به این قسمت می تواند عملکرد طبیعی خودرو را تحت تاثیر قرار بدهد. بعضی وقتها خرابی به حدی می رسد که راهی به جز عوض کردن موتور نخواهیم داشت. اگر موتور خودرو خیلی زیاد آسیب دیده باشد، باید در کمترین زمان موتور پرشیا را عوض کنید. با این حال اگر هدف شما صرفه جویی کردن در هزینه است، قادر خواهید بود که یک موتور بازسازی شده را برگزینید. مکانیک های مجرب و کاردرست تعمیرگاه پرشیا با خدمات حرفه ای به شما تضمین خواهند داد که موتوری سالم در اختیار شما قرار می دهند.

می توانید برای درک بهتری در مورد این موضوعات مقاله ای که در مورد تعمیر تیگو 8 در تهران را نوشته ایم بررسی نمایید.

از کجا بفهمیم زمان عوض کردن موتور پرشیا فرا رسیده است؟

  • چرا چک پرشیا باید بررسی گردد:

این چراغ واضح ترین سرنخ می باشد. معمولا در پشت فرمان قراردارد. زمانی که چراغ جک موتور روشن می شود، به شما اطلاع رسانی می کند که امکان دارد با مشکلاتی مانند مشکلات موتور مواجه شوید.اگر چراغ چشمک زدن باشد، امکان دارد که شما باید نگرانی بیشتری در این لحظه داشته باشید.اصلا اگر در نظر نگیریم که مشکل خودش را چگونه نشان می دهد فورا باید آن را بررسی کنید چرا که این کار خرابی های بیشتری را برای شما ایجاد می نماید.

  • گرمای زیادی موتور

موتور خودرو اگر زیادی گرم شود آن را باید بررسی نمایید. رانندگی کردن خودرویی که موتورش زیادی گرم شده است مشکلات زیادی را ایجاد می نماید، از جمله تاب برداشتن سرسیلندر که سبب نشت مایع خنک کننده می گردد. این امر می تواند سبب دود سفید اگزوز شود که سفید شدن دود نشانه دیگری است که باید آن را مدنظر قرار بدهید.

  • بالا بودن مصرف سوخت:

اگر پرشیا شما به شکل ناگهانی مصرف سوخت ان بالا برود، می تواند مشکل ان از موتو باشد. در حالی که امکان دارد به یک مشکل جداگانه اشاره نماید، اگر زمانی ایجاد شود که چراغ جک موتور روشن است یا متوجه نشانه دیگری از خودرو شده اید می توانید در این زمینه با تعمیرگاه امداد نمونه در تماس باشید تا این مشکل را برایتان حل نماییم.

  • از دست دادن قدرت

موتور احتراق داخلی خودروی پرشیا با چهار عمل جداگانه سوخت را به نیرو تبدیل می کند. خودرو با استفاده از این مراحل حرکت می کند. اگر در حین رانندگی متوجه کاهش قابل توجه قدرت شدید، ممکن است یکی از این مراحل فرآیند احتراق از بین رفته باشد.

بیشتر بخوانید  تعمیر خودروی ال 90 در تهران 02136206550

تعمیر خودروی پژو پارس در تهران

دلیل خراب شدن موتور پرشیا چیست؟

  • نبودن روغن در موتور

اگر در حین کار کردن موتور شما روغنی وجود نداشته باشد، ممکن است در ابتدا به نظر برسد که به طور معمول کار می کند. با این حال، در داخل آن، تمام چرخ دنده ها، سوپاپ ها، شفت ها و پیستون های فلزی متحرک و در حال حرکت به یکدیگر ساییده می شوند و آسیب قابل توجهی به موتور پرشین وارد می کنند. ممکن است فقط چند دقیقه طول بکشد تا موتور کاملاً خاموش شود.

به همین دلیل است که داشتن روغن تازه برای محافظت از اجزای متحرک موتور بسیار مهم است. اگر روغن کافی در موتور خودرو وجود نداشته باشد یا از روغن بیش از حد استفاده شود، موتور خودروی ایرانی شما آسیب جدی خواهد دید و نیاز به تعمیرات پرهزینه دارد.

  • بودن روغن موتور زیادی در موتور

به راحتی می توان فهمید که چرا کمبود روغن موتور ممکن است باعث آسیب و خرابی موتور ایرانی شود، اما وقتی روغن موتور بیش از حد باشد چه اتفاقی می افتد؟ مقدار کمی روغن اضافی مشکلی نیست، اما روغن بیش از حد ممکن است باعث آسیب و خرابی موتور شود. اگر موتور بیش از حد پر از روغن باشد، ممکن است قطعات متحرک آن در آب غوطه ور شوند. سپس روغن کف می کند، همان طور که لوب میل لنگ روغن موتور را کف می کند. این روغن موتور فوم دار به طور موثر جریان نمی یابد و به اندازه کافی از اجزای متحرک موتور شما محافظت نمی کند و در نتیجه همان آسیبی را به همراه دارد که روغن موتور در خودرو کم شده است.

  • احتراق ناقص

در داخل سیلندرها، هوا و بنزین ترکیب می شوند تا نیرویی را فراهم کنند که پیستون ها را فشار می دهد، میل لنگ را می چرخاند و در نهایت وسیله نقلیه شما را به جلو می راند. اگر زمان بندی موتور، احتراق یا نسبت هوا به سوخت نادرست باشد، ممکن است آتش سوزی رخ دهد.

زمانی که چراغ جک موتور را در داشبورد خودرو مشاهده کردید، به سرعت به سراغ تعمیرگاه پرشیا در تهران بروید ما می توانیم متوجه مشکل شما شویم و ان را برطرف نماییم.

در صورتی که معمولا احتراق ناقص خودرو به خودی خود مشکل بزرگی نیست،اما می تواند در طول زمان برای شما مشکلات زیادی را ایجاد نماید. به خصوص می تواند به کاتالیزوری خودروی شما صدمه جدی ای وارد نماید.

آسیب به موتور هیدرولاک شده

هنگام رانندگی در سیل ناگهانی، از رانندگی در آبهای عمیق خودداری کنید زیرا می تواند به موتور مکیده و باعث از کار افتادن آن شود. بسیاری از خودروها دارای ورودی یا خروجی خروجی در زیر خودرو هستند که می تواند آب را به داخل موتور بکشد. با این حال، آب را نمی توان مانند هوا فشرده کرد.

راهنمای مطالعه: امداد خودرو اکباتان

گرم شدن بیش از حد موتور پرشیا

رایج ترین راهی که موتورها آسیب های زیادی را متحول می شوند گرم شدن زیادی ان است. زمانی که موتور خیلی داغ شود، می تواند سبب نشتی و خرابی واشر شود، همین طور می تواند سبب خم شدن و تاب برداشتن اجزای فلزی شود و حتی قادر است که منجر شود قطعه های فلزی به هم جوش بخورند و در صورت داغ شدن موتور را ببندد و مسدود نماید.

بیشتر بخوانید  تعمیر خودروی 206 در تهران

برای جلوگیری کردن از چنین صدمه ای باید مراقب دماسنج خودرو باشید و بعضی اوقات سیستم خنک کننده را بررسی نمایید. از انجایی که موتوری که زیادی گرم باشد می تواند خیلی سریع صدمه ببیند،پیشنهاد ما این است که زمانی که چراغ های هشدار دما روشن می شود، مکانی امن را برای توقف و خاموش کردن خودرو در بهترین زمان پیدا نمایید.

امداد خودرو پرشیا و پژو پارس تهران

نقش تسمه تایم خودرو پژو پارس چیست؟

برای به دست آوردن بینش عمیق تر در مورد عملکرد تسمه تایم پژو پارس، بررسی مختصر فرآیند احتراق در موتور مفید است. سوپاپ های ورودی واقع در سیلندرهای موتور باز می شوند تا ترکیبی از سوخت و هوا به محفظه احتراق وارد شود. متعاقباً سوپاپ بسته می شود و پیستون از سیلندر بالا می رود تا ترکیب سوخت و هوا را فشرده کند. به دنبال آن، شمع جرقه را شروع می کند و پیستون را یک بار دیگر به سمت پایین می راند. در نهایت، یک سوپاپ اگزوز (خروجی) باز می شود تا با جمع شدن پیستون ورودی، خروج گازهای زائد از سیلندر تسهیل شود.

نشانه های خرابی تسمه تایم پژو پارس

متاسفانه معمولا خرابی تسمه تایم پژو پارس هیچ نشانه های ندارد که به ما بگوید تسمه تایم ایا از کار افتاده است یا نه. گاهی وقت ها نشانه های کوچکی مانند صدای تیک تاک می تواند نشانه های خرابی تسمه تایم خودرو باشد.

با این حال متوجه شدن این نشانه ها آسان است و تشخیص درست آنها سخت است چرا که می تواند و امکان دارد که مشکل از جای دیگری هم باشد. در بیشتر مواقع تسمه تایم بدون هیچ نشانه ای پاره خواهد شد. برای همین است که توجه کردن به هشدار های تولید کننده خودرو برای زمانبندی کردن تعویض تسمه تایم خودروی پژو پارس امری مهم و ضروری است.

تعمیر اویل پمپ پژو پارس

پمپ روغن پژو پارس در موتور خودرو نقش بسزایی دارد. وظیفه اصلی آن تامین روغن لازم برای روانکاری موتور در حین کار است. این روغن کاری برای اجازه دادن به اجزای فلزی موتور بدون تجربه سایش و پارگی قابل توجه در اثر اصطکاک ضروری است. علاوه بر این، روغن گردش شده توسط پمپ به دفع گرما از قطعات موتور کمک می کند و در نتیجه از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند. پمپ روغن ایرانی علیرغم اینکه جزء قوی موتور است، گاهی اوقات ممکن است دچار مشکل شود. خرابی پمپ روغن می تواند منجر به نشت روغن شود و به طور بالقوه باعث آسیب جدی به موتور شود. از این رو، برای هر راننده ای ضروری است که مراقب علائم خرابی پمپ روغن باشد و به سرعت آن را در یک مرکز تعمیرات معتبر تعویض کند تا از آسیب بیشتر به خودرو جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید  تعمیر خودروی کوئییک در تهران 02136206550

نشانه های خرابی اویل پمپ پژو پارس

علائم متفاوتی وجود دارد که در ارتباط با خراب شدن اویل پمپ پرشیا وجود دارد. بیشتر این مشکلات دارای نشانه های آشکار و قابل توجه ای می باشد مثل دمای موتور بالا، صدای عجیب در زمان کار کردن موتور می باشد.

  • فشار کم روغن

اویل پمپ پرشیا فشار روغنی که وظیفه روغن کاری و تنظیم کردن دما را دارد تامین و تنظیم می نماید. پمپ با فشار دادن روغن، حرکت روغن را در بخش های موتور راحت تر می نماید. عرضه کافی روغن تضمین می دهد که بخش های متحرک موتور به درستی روغن کاری شده و بدون آسیبی به شکل موثر بر روی یکدیگر می لغزند.

روغن کاری ناکافی به دلیل فشار کم ناشی از خرابی اویل پمپ باعث می شود که اجزای موتور به شدت به یکدیگر ساییده شوند. اولین نشانه کاهش فشار روغن، روشن شدن چراغ روغن روی داشبورد است. از دیگر پیامدهای کاهش فشار روغن ، کاهش قدرت و از کار افتادن موتور است.

  • افزایش دمای موتور

روغن کاری به دو شکل دمای موتور را کم می کند. اول گرمای اضافی تولید شده توسط موتور را جذب کرده و در زمان حرکت در بخش های متفاوت موتور آن را از بین می برد. همین طور روانکاری ناشی از روغن، اصطکاک اجزای موتور پژو پارس شما را کم می کند. اصطکاک بیشتر سبب افزایش و بالا رفتن دمای موتور خودرو می شود. پس یکی از نشانه های خرابی اویل پمپ پرشیا بالا بودن دمای خودروی شما به شمار می رود.

  • سرو  صدا از سیستم سوپاپ

سیستم سوپاپ از اجزای مهمی مثل میله های فشار، مهر و موم و راهنمای سوپاپ می باشد که موتور را روشن نگه می دارد. هر کدام از این اجزا به جریان کافی روغن برای روانکاری قطعه ها نیاز دارند. روغن کاری ناکافی سبب اصطکاک بخش های مکانیکی خودرو خواهد شد. تولدی نویز در این سیستم می تواند یک راه خیلی ساده برای متوجه شدن خرابی اویل پمپ پژو پارس به شمار آید.

  • سرو صدا در اویل پمپ

یک اویل پمپ که سالم است و دارای عملکردی درست می باشد، بی صدا کار می کند. با این جال زمانی که پمپ شروع به از کار افتادن می کند، وقتی می خواهید روغن را به بخش های متقاوت موتور بچرخاند، صدای ناله و غیر طبیعی از خودش تولید می نماید. صدای ناله مخصوصا زمانی که ماشین در حالت درجا می باشد بیشتر به چشم می خورد. صدای نامناسب به خاطر فرسوده بودن چرخ دنده های اویل پمپ می باشد.

سایر مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button